تگ canonical  چیست چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

در نظر داشته باشید که canonical tag بهترین راه حل برای حل مشکل صفحات با محتوای تکراری است. اگر وبسایت شما  محتوای یکسان (یا حتی خیلی مشابه) را روی چندین صفحه با URLهای مختلف تولید کرده و نمایش می دهد، تگ canonical همه اینها را گردآوری کرده و یک نسخه اصلی (کانونی canonical) از میان آنها انتخاب کرده و به موتورهای جستجو اطلاع می دهد. آدرس های زیر را که همگی محتوای مشابهی را نمایش میدهند در نظر بگیرید:


صفحه اصلی:

http://example.com/quality-wrenches.htm

آدرس همان صفحه که با www نمایش داده شده است :

http://www.example.com/quality-wrenches.htm

نسخه سبک و بدون تبلیغات همان صفحه:

http://example.com/quality-wrenches.htm/print

همان صفحه با پارامترهای متغیر ارسالی به صورت آرگومان در آدرس:

http://example.com/quality-wrenches.htm?sort=price

 

همه آدرس های بالا محتوای کاملا مشابهی را نمایش می دهند. برای این که از ایندکس شدن صفحاتی با محتوای تکراری در گوگل جلوگیری کنیم و نیز به گوگل و سایر موتورهای جستجو بگوییم که کدام یکی از اینها، صفحه و ادرس کانونی مورد نظر ماست باید یک تگ canonical را که به آدرس صفحه اصلی اشاره می کند به صورت زیر در بخش head تمام صفحات بالا قرار دهیم:

 

<link rel="canonical" nolink="http://example.com/quality-wrenches.htm" />

تگ canonical را حتما باید در بخش head ساختار صفحه قرار داد و از قرار دادن آن در بخش body اجتناب کرد زیرا اگر در این بخش قرار گیرد گوگل از آن صرفنظر می کند


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کلبه تنهایی شبانه شکوفه باران فروشگاه خرید دانلود فایل فیستول مرکز چاپ و طراحی گروه هنری چاپ نفیس اظهارنامه ارزش افزوده هیئت زوّارالحسین علیهم السلام وبلاگ تدریس سید علی انصاریان نمایندگی شرکت امرن ژاپن آلیس در سرزمین دروغ